fbpx

Vodnik za uspešno sodelovanje na Doggo.si

Bralci nas pogosto vprašate, na kakšen način poteka finančni del sodelovanja med pasjimi skrbniki in lastniki psov. Za vse tiste, ki bi se radi pridružili naši ekipi pasjih skrbnikov, pa ne veste točno, na kaj morate biti pozorni, smo za vas pripravili vodnik za uspešno sodelovanje, kjer boste izvedeli vse najpomembnejše informacije, ki jih potrebujete za brezskrben pričetek vašega delovanja kot pasji skrbnik.
Najprej je potrebno povedati, da je sodelovanje med vami, kot bodočimi pasjimi skrbniki, in lastniki psov, enostavno in ne zahteva velikega birokratskega znanja. Smo pa kljub temu pripravili detajlen opis, ki bi moral odgovoriti na vsa vaša vprašanja.

Si želite postati pasji skrbnik?

Če si želite spoznati nove pasje prijatelje, ki potrebujejo varstvo, potem se morate na naši Doggo platformi najprej registrirati. Postopek je enostaven in od vas zahteva le, da izberete svoje uporabniško ime in geslo ter vnesete vaš e-mail naslov. Nato vas člani ekipe Doggo kontaktiramo in z vami opravimo razgovore, saj želimo sodelovati le z najbolj zaupanja vrednimi pasjimi skrbniki.

Moram imeti svoje podjetje, če želim postati pasji skrbnik?

Ne, mi od vas ne zahtevamo, da odprete svoje podjetje. Morate pa, da se izognete delu na črno, imeti urejen status. To v praksi pomeni, da morate za čuvanje psov imeti pravni subjekt, za svoje opravljeno delo pa izstavite račun. To lahko storite kot samostojni podjetnik (s.p.). Če tega nimate, in ste denimo brezposelna oseba, zaposleni, dijak, študent ali upokojenec, pa lahko prijavite osebno dopolnilno delo ali krajše ODD.

Kaj je osebno dopolnilno delo (ODD)?

Osebno dopolnilno delo v skladu z Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno sodi med dela, ki se ne štejejo za delo na črno. Kot že rečeno, lahko ODD priglasi kdor koli, ne glede na status (brezposelna oseba, zaposleni, dijak, študent ali upokojenec).Pogoj za legalno opravljanje osebnega dopolnilnega dela je vnaprej pridobljena vrednotnica. Osebno dopolnilno delo lahko opravlja posameznik, ki je pri Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES) priglasil osebno dopolnilno delo in ima v času opravljanja osebnega dopolnilnega dela kupljeno vrednotnico, ki se glasi na njegovo ime. (Več o vrednotnici v nadaljevanju.)

Kako priglasite osebno dopolnilno delo

Na AJPES-u priglasite ODD pred začetkom opravljanja dela, in sicer na dva načina. Prek spletnega portala AJPES – v tem primeru je pogoj, da razpolagate s kvalificiranim digitalnim potrdilom.

Lažji način, ki vam ga priporočamo in za katerega ne potrebujete digitalnega potrdila, pa je osebno na upravni enoti, kjer imate prijavljeno stalno ali začasno bivališče. V tem primeru upravna enota za vas opravi priglasitev ODD-ja prek spletnega portala AJPES.

Postopek priglasitve je enostaven in hiter. Podatki, ki jih potrebujete za vpis, so:

  • osebno ime in naslov,
  • davčna številka,
  • dela, ki ga boste opravljali kot osebno dopolnilno delo (torej pasji skrbnik),
  • kontaktni podatek (telefon ali e-naslov)

 

Pravilnik o osebnem dopolnilnem delu med drugim podrobneje določa dela, ki se štejejo za osebno dopolnilno delo. Dela, ki se lahko opravljajo v okviru statusa ODD, so razvrščena v dve osnovni skupini (A in B), glede na vrsto dela in glede na to, kdo ima obveznost nakupa vrednotnice, s katero se ODD lahko opravlja.

Pasje skrbništvo spada v skupino A, kar pomeni, da ima obveznost nakupa vrednotnice naročnik storitve. V praksi to pomeni, da mora po tem, ko ste se z lastnikom psa dogovorili za varstvo, lastnik psa kupiti vrednotnico.

Kako pridobite vrednotnico?

Vrednotnica se pridobi za tekoči ali prihodnji mesec osebno na upravni enoti. Lahko pa tudi elektronsko preko portala e-Uprava z zahtevkom za pridobitev vrednotnice. Vrednost vrednotnice je določena v višini 9,80 EUR. Pomembno: iz naslova opravljanja ODD je posameznik obvezno zavarovan za poškodbo pri delu in poklicno bolezen.

Za dela iz seznama A (sem spada delo pasjega skrbnika) pridobijo vrednotnico naročniki storitve (torej lastnik psa) na ime izvajalca ODD (to ste vi). V praksi pa lahko tudi vi, kot izvajalec ODD, »dvignete« vrednotnico v imenu lastnika psa (naročnika), pri čemer morate razpolagati z naslednjimi podatki: ime in priimek naročnika, davčno številko naročnika ter naslov naročnika. 

V primeru, ko večkrat na mesec čuvate psa pri istem naročniku, takrat naročnik kupi eno vrednotnico. Če pa boste večkrat na mesec čuvali pse pri različnih naročnikih, pa mora vsak naročnik kupiti vrednotnico (ali pa po dogovoru to storite v njegovem imenu vi).

Kako pridobite vrednotnico?

ODD je priložnost za vse posameznike, ki bi radi zaslužili kakšen evro več, ne da bi pri tem kršili zakon. Osebno dopolnilno delo namreč omogoča, da svoje delo oglašujete. Prav vsa dela iz A in B seznama ODD se lahko oglašujejo, a morajo biti izvajalci (v tem primeru vi) priglašeni na AJPES-u. To pa pomeni, da vas lahko lastniki psov najdejo tudi preko oglasov, če se boste seveda odločili, da svoje delo pasjega skrbnika oglašujete.

Obveznosti, ki jih prinaša ODD

Potrebno je omeniti še nekaj obveznosti, ki izhajajo iz naslova osebnega dopolnilnega dela. Višina minimalnega letnega prihodka znaša 6.372 €. Izvajalec osebnega dopolnilnega dela (torej vi) mora vse svoje mesečne prihodke iz naslova ODD napovedati pri finančni upravi za odmero akontacije dohodnine. 

Pri tem uporabite obrazec »Napoved za odmero akontacije dohodnine od dohodka iz drugega pogodbenega razmerja za rezidente«. Primer izpolnjenega obrazca si lahko pogledate tukaj. Napoved morate vložiti pri davčnem organu najpozneje do 15. v mesecu za dohodke, dosežene v preteklem mesecu. Če nimate dohodkov iz naslova opravljanja ODD, vam mesečnega poročila ni potrebno oddati. 

Napoved lahko zelo enostavno oddate elektronsko, preko sistema eDavki: a) brez digitalnega potrdila (registrirate se z uporabo uporabniškega imena in gesla), b) z  digitalnim potrdilom. Papirni obrazec pa lahko oddate tudi osebno ali po pošti na katerikoli finančni urad, razen na Generalni in Posebni finančni urad.

Poleg napovedi, ki se, kot smo že omenili, vlaga za mesečno dosežene dohodke iz naslova ODD (če ste dohodke imeli, drugače ne), morate polletno poročati finančni upravi o doseženem prihodku iz naslova osebnega dopolnilnega dela. To pa je obvezno, tudi če celotno polletje dohodkov niste imeli. Pri tem uporabite obrazec »Poročilo o doseženem prihodku iz naslova osebnega dopolnilnega dela«. Oddaje polletnega poročila se lahko poslužite na enak način kot v primeru oddaje mesečnega poročila. Tukaj je primer izpolnjenega polletnega poročila. 

Pri oddaji poročil je pomembno vedeti, da znaša davek na prihodek 25 %.